DRAMA U OBITELJI |
Utorak, 16 Ožujak 2010 20:35 |
U četvrtoj nedjelji korizme Isus otkriva dramu jedne obitelji. Postavlja se pitanje: Ima li obitelji bez drame? Sigurno nema! Isus je imao hrabrosti pred Farizejima i pismoznancima otkriti kroz dramu istinu o njima. Zato je ovaj Isusov primjer iz jedne obitelji, dosegnuo najveći vrh svjetske književnosti. On govori istinu. Kod Isusove drame „Izgubljeni sin“ prije svega otkriva se vrijednost: ljubavi, milosrđa i dobrote. Cijela prispodoba je poziv na oproštenje i obraćenje.
Ovakve poruke prokazuju glavnog lika ove drame. On je MILOSRDNI OTAC. On je najaktivniji, On preuzima inicijativu u sva tri dijela drame, i neprestano je budan. Živeći u mučnom sustavu, u kojem se mora sve platiti po pravilu: čist račun duga ljubav, milosrđe i ljubav kao da su isčezli. Okolnosti u kojima Isus priča ovu prispodobu su zanimljive. Isus blaguje s carinicima i grešnicima. Stoga je farizejima i pismoznancima osnovno pitanje: Kako smije to činiti? Dva su tipa ljudi: Carinici, grešnici - pogani: u liku mlađeg sina koji je sprema sve učiniti, pa i velike grijehe. Ali je spreman i na povratak, obraćenje i pomirenje. Drugi tip ljudi su farizeji i pismoznanci, a oni su ortodoksni Židovi, u ulozi starijega sina. Mlađi sin prepoznaje ljubav Oca, dok Stariji vrši sve zakone i propise, i ne poznaje ljubav nego samo Zakon. On misli da ima sva prava. Odatle pobuna, on se ne buni protiv mlađeg brata, nego protiv Oca koji ljubi i prašta. Napuštanje propisa:“Oko za oko, zub za zub…“ starijeg je sina nepravda Oca izbacila iz kuće. Ovdje je riječ o ljubavi i zakonu, i samo je Otac pozitivni lik. Isus jasno tvrdi: niti iza jednog ne možemo stajati. Mlađi sin, živio je život koji nije bio život, nego smrt. Smatrao je ono životom, što život nije. I to Otac tvrdi: „Ovaj tvoj brat bijaše mrtav i oživje“. A stariji sin se buni protiv milosrdnog Oca koji po njegovu sve prašta i čini nepravdu prema njemu. Zaključak je jasan! Bog je dobar! On je davatelj života. Mi imamo pravo na očevu ljubav! On tvrdi Starijem sinu: Sve moje tvoje je! Ali prihvati i ZAKON LJUBAVI kao nadopunu Starom Zakonu. Ova svečana gozba u drami Isusovoj koju Otac priređuje obraćenom Mlađem sinu i svim obraćenim grešnicima i poganima-neŽidovima, je KRISTOVA EUHARISTIJA. Ona je dopuna Starom Zavjetu-Zakonu. Ona je Ljubav Očeva i Kristova. Ona je Novi i vječni savez s Ocem.
Župnik |